Friday, October 28, 2011

Apa khabar iman?

"Apa khabar iman?"

satu soalan dr kawan yg membuat saya tersentak..sungguh saya telah lama terleka ketika cuti selama beberapa minggu ini..terima kasih sahabat..kerana mengingatkan diri ini..

teguran tu menyedarkan saya bahawa sememangnya kita perlu berada dlm kelompok mereka yg ingat Allah..supaya bila kita lupa, ada yg mengingatkan..andai saya terus keseorangan masa cuti, mgkn sahaja saya akan terus terleka...sedikit sebyk terasa nak balik melaka supaya dpt mula berusrah balik..

“Seseorang itu berada di atas agama kawannya, maka hendaklah setiap dari kamu memerhati dengan siapa dia berkawan” (HR Imam Abu Daud dan at-Tirmizi dari Abu Hurairah. Menurut at-Tirmizi; hadis ini hasan).



semoga sem baru yg akan bermula lepas raya haji nanti akan menjadi lbh baik wat saya..atau sbnrnya saya yg patut menjadikannya supaya lbh baik..semoga Allah permudahkan..amin..

No comments:

Post a Comment