Sunday, May 13, 2012

Atok

salam..

tanggal 11mei 2012, dlm  kul 4:30ptg jumaat, atok saya telah menghembuskan nafasnya yg terakhir slps discharge drpd hospital 'at own risk' sehari sblm itu..

rasanya ini kali pertama saya merasakan kematian seseorg yg saya masih ingat masa yg saya spend bersama dari kecil sampai skrg..saya nampak progression atok saya dr sihat gembira hinggalah dia tidak sihat, sehari sblm dia meninggalkan dunia...

sedih..
saya rasa tak patut utk saya buat mcm ni, tapi saya sebolehnya cuba utk distract diri saya dr mengingati masa bersama atok..saya elak dr lihat gambar atok saya..apatah lagi dlm gambar tu, atok saya sihat dan keadaan tersenyum..

semoga Allah cucuri rahmat kpd atok..
semoga Allah ampunkan dosa2 atok..
semoga Allah ringankan hisab atok..
u did a great job as his servant atok..
i believe u passed away with His pleasure..insyaAllah..

sepatutnya sabtu ptg hingga ahad tgh hari ni, saya ada plan dgn batchmates saya utk spend masa bersama sblm abis bljr..kitorg sewa sebuah homestay..tapi Allah tak izinkan saya utk ikut serta..

saya pasti Allah hendak berikan saya sesuatu yg lbh baik:

-menyedarkan saya bahawa Allah turut merancang dan apa yg Dia rancang pasti berlaku..Allah maha berkuasa ke atas makhluk2nya
-menguji saya adakah saya berlapang dada dgn perancanganNya..kalau saya beriman dgn qada' dan qadarNya, then prove it!!
-mengingatkan saya bahawa pada akhirnya, kita akan ditanya mengenai tugas kita sbg khalifahNya..bagaimana ibadah kita..tdk kiralah apa yg kita disibukkan kat dunia itu, tapi at the end, tujuan kita diciptakan, itulah yg akan ditanya..
-roh itu milik Allah..
-supaya saya mengingati akhirat lebih drpd dunia..
-mgkn saya tak dpt berkumpul bersama kawan2 saya, tapi Allah beri saya dpt berkumpul dgn saudara2 saya..yg saya telah lama tak dpt berkumpul bersama..
-supaya saya berusaha utk mendpt redha Allah n dpt husnul khatimah..insyaAllah..ameen

atok...iti harap atok gembira di alam barzakh sana..iti harap atok lbh senang hidup kat sana..ameen..

No comments:

Post a Comment