Tuesday, December 21, 2010

1st Post and The 3rd Posting

salam..
this is my first post for my 2nd blog..setelah runding bicara dgn sahabat saya, saya berkeputusan utk 'mengumumkan' blog yg awalnya private ni..huhu..kwn saya kata, biar umum spaya mgkn org boleh amik yg positif dr apa yg saya tulis..hmm..tgk je la mcm mana..

dan org yg sama tu pun kata saya seorg yg bz sbb saya amik bidang medic...hmmm..ntahla..tak tau nak kata btul ke tak..50-50 kot..huhu.. yg saya tau masa akan sentiasa bergerak..cuma yg membezakan kita dgn org lain ialah sama ada kita bertambah baik ke tak je dgn berlalunya masa..hmm,senang utk ckp tapi sgt ssh utk mencapai perubahan yg baik tu..

harap2 dgn nasihat2 yg iA akan diselitkan dlm blog ni akan menjadi penguat buat saya utk mengamalkan ajaran Islam..as the verse say:

"Wahai orang-orang yang beriman, kenapakah kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tidak kamu kerjakan". (QS. AhS Shaaf: 2-3)


sekiranya benar saya beriman dgn ayat al-quran termasuklah ayat ni, maka saya harus membuktikannya dgn amalan..dan seharusnya setiap nasihat yg saya selitkan, saya perlu cuba utk mengamalkannya..iA..

ok,esok perlu ke hosp seperti biasa..saya perlu bertolak seawal 7pagi..maka,saya harus tdo skrg supaya ada tenaga utk bermain dgn kanak2 kat wad paediatric..huhu..
p/s: jenuh mengedit 1st post yg awalnya private ni..haihhh..

1 comment:

  1. welcome to the blogging world again...hehehe :)

    ye ye je la awk ni ... kite rse kalo kite bz pun... mungkin x sebz awk kot... hehe..

    nex week da nk skool,... huhu.. tp, x pe. mlm kite stil on9. huhu.

    btul... kite takut sgt bile kita letak ayat quran kat blog... kite takut apa yg kite smpaikan tp kite sdiri tk buat... tp bila pk balik... ila dah tempek kat blog... ia jd sumber motivasi :D

    ReplyDelete