Friday, December 24, 2010

Kena Selalu Ingat Allah


salam..
abisla..asyik post blog je kejenya..hoho..
takpe,semuanya reminder utk saya gak..iA
alhamdulillah atas nikmat iman..
mengharapkan kekuatan utk kembali dan lbh mengingatiNya..amin..

-//-

sepanjang hidup saya kat dunia ni, ada satu ujian yg paling kerap berlaku dan boleh dikatakan berulang2 dlm hidup saya..cuma watak2 yg terlibat saja yg berbeza.. benarlah kata seseorg:

"Allah akan uji kelemahan kita sampailah kita dpt mengatasinya"

dan saya akui sememangnya saya tak lepas2 dgn ujian yg satu ini..ntah bila saya akan dpt atasi, Dia lbh mengetahui..saya harap saya dpt terus bersabar dan terus yakin bahawa dgn ujian itulah sbnrnya Allah nak angkat darjat kita kpd lbh tinggi sekiranya kita berjaya menghadapi mengikut acuanNya yg telah ditetapkan..segala penyelesaian masalah sudah termaktub dlm kitabNya dan ajaran rasul..cumanya mgkn kita tak cukup usaha utk dptkan ilmu itu atau kita tak dpt lawan nafsu kita untuk beramal walaupun dah ada ilmu tu..

hmmm..harap2 hari ini lbh baik dr semlm..
harap2 hari ni lbh byk ingat kpd Allah drpd semlm..

saya semakin jauh drNya tapi Dia masih memberi peringatan kpd saya..
i should feel ashame..
but still saya masih wat dosa dan kesilapan yg sama.. =(
astaghfirullah walhamdulillah..

-//-

pagi tadi kat hospital, ada g tgk occupational therapy utk kanak2 yg ada mslh dlm tumbesarannya..ada la jmpa dgn pesakit down's syndrome umur 5thn.. rasa terharu bila ayah dia kata antara anak2 yg dia besarkan sejak kecik, anak dia yg sakit ni la paling mudah nak besarkan..rasa bersyukur kpd Allah atas keringanan dlm ujian yg Dia beri..antara bukti bahawa Dia tdk pernah ingin menzalimi hamba2Nya..dlm setiap kesusahan, iA pasti ada kemudahan..

No comments:

Post a Comment