Wednesday, March 23, 2011

Orthopaedic



salam..
sudah 2 minggu saya posting kat orthopaedic ward..bertindak sbg group leader utk posting ni sungguh memenatkan..takde lah penat mana..mgkn sbb chest discomfort yg saya alami sgt dipengaruhi oleh emosi saya..

pagi tadi dimarahi oleh cikgu kerana salah faham yg berlaku..salah faham yg berlaku itu adalah sesuatu yg pelik tapi sebab Allah dah tetapkan ia berlaku, mana mgkn saya dpt halangnya..mgkn Allah nak uji saya dgn dimarahi oleh cikgu..perlu perbaiki kelemahan diri..

sgt kecewa dgn ahli group saya yg sgt mengambil ringan akan masa..kenapa perlu dtg lewat ke ward selewat2nya..saya perlu ke sana ke sini,kol sana kol sini tapi diorg senang lenang dtg lmbt..kata kwn saya, "diorg semua dah besar,ssh nak disiplinkan mereka"..btul gak kata dia..nak didik diri pun susah, apatah lagi nak 'kawal' org lain..mgkn sbb saya leader, saya yg 'terasa' dgn sikap diorg..

tapi alhamdulillah saya tak amik hati cikgu tu marah sgt2 dgn saya..tak tau kenapa, padahal saya rasa saya jenis yg agak sensitif..tapi baru tadi dlm perjalanan nak beli makanan, terserempak pulak dgn cikgu..dia tegur saya..

cikgu: how r u?
saya:.....(terkejut jap)..fine..
cikgu: sorry for what happened this morning
saya:.....oh, its ok sir..

saya tak terasa apa2 pun sblm ni..tapi bila dia ckp sorry kat saya, saya rasa tak selesa lak nak jmpa dia lepas ni..adeyhh..tak tau camne nak respon kat kelas dia nanti..

-//-

junior dah sambung bljr kat sini, daftar isnin hari tu..skrg batch saya sibuk uruskan program utk diorg..program menyambut kedtgn diorg at the same time utk tarik diorg masuk usrah..iA..

kepulangan mereka juga bermakna saya perlu sambung menjadi naqibah utk mereka..iA..byk perkara saya perlu muhasabah balik..sgt perlu perbaiki diri sblm nak 'bimbing' mereka..

Dan hendaklah ada di antara kamu satu puak yang menyeru (berdakwah) kepada kebajikan (mengembangkan Islam), dan menyuruh berbuat segala perkara yang baik, serta melarang daripada segala yang salah (buruk dan keji). Dan mereka bersifat yang demikian ialah orang-orang yang berjaya. ( surah Ali Imran : 104 )

saya masih berusaha ke arah itu..

No comments:

Post a Comment