Sunday, March 6, 2011

Universal Studio


salam..
alhamdulillah, semalam dr pagi sampai ke malam saya dan kwn saya gembira di universal studio, singapore..kami pergi berdua je dgn menaiki bas dr jb ke sana.. perjalanan agak lama sbb kena stop kat imigresen n tukar bas sekali..kami bertolak pukul 7:35pagi..
saya bukanlah penggemar cerita hollywood atau apa2 movie yg tersiar di cinema..tapi kwn saya ajak saya g sana, maka saya pun join sbb sememangnya kalau travel, saya n dia akan pergi bersama..=) n disebabkan saya tak tau menahu psl movie2 ni, saya pun blur2 dgn maskot2 yg ada kat situ.. saya tangkap je la gmbr.. =)



bagi saya, kalau tgk movie atau cerita apa2, saya prefer kalau ada benda baik yg saya boleh amik..termasuk la juga kalau travel ke suatu tempat tu..kat universal studio ni saya pun tak pasti apa benda baik yg saya boleh amik, sbb dia lebih kpd tempat hiburan..apatah lagi dia berunsur barat..tapi bagi saya jugak, pengajaran/benda baik itu boleh dilihat bagi mereka yg berusaha utk cari kebaikan tu..kita yg perlu cari dan iA Allah akan beri..

utk travel ke USS ni, kebaikan tu lbh kpd macam mana saya menghadapi situasi yg tidak islamik kat situ..mcm yg saya ckp tadi, ia lbh kpd tempat berhibur..pergi ke sana menguji saya utk tdk melupakan Tuhan disebabkan hiburan..solat tetap perlu diutamakan..biarpun betapa benda tu menarik bagi kita, tapi berusahalah utk utamakan kewajipan kpd Tuhan..biarlah susah nak cari tempat solat, atau surau tu jauh, kita tetap tak patut tangguh tunaikan kewajipan disebabkan hiburan..
kat sana juga menguji saya dgn suasana pergaulan bebas dan pakaian perempuan yg menjolok mata..kalau kat msia saya jarang nampak melainkan kat tv, tapi kat USS, sana-sini pakaiannya menjolok mata..ini adalah ujian bagi saya yg tak biasa ke bandar yg mana mgkn perkara ni sudah biasa..hmmm,mcm mana lah mereka lelaki nak jaga mata..mereka sgt teruji..
dan satu perkara yg menakutkan saya waktu berada di sana ialah ketika menonton 1 show ni..saya dan kwn sbnrnya tak tau ia adalah show music dance yg ntah pape..bila dah tau tu, kami pun terpaksa duduk je la dlm tu..memang masa duduk dlm show tu, saya doa supaya tak mati kat situ..sbb saya taknak mati kat tempat mcm tu!!!
tapi doa tu sbnrnya wat saya muhasabah balik, sbnrnya utk pastikan kita tak mati dlm keburukan, kita kenalah sentiasa berusaha utk berada dlm kebaikan..maknanya berusahalah wat kebaikan setiap masa!! iA.. dan saya lepas kua tu, memang berat kepala n sakit telinga la.. 'thanx' for the show.. =(


kami bertolak balik dr singapore lbh krg kul 8:30mlm..dalam bas mmg tdo je la..best tdo dlm bas singapore..selesa!! =) mmg smart r singapore..sgt suka sistemnya..kemas dan teliti!!

tapi bila dah masuk msia lbh krg kul 10:30mlm..haihhhh...

dlm masa menunggu kat depan City Square, sempat lak dikacau oleh lelaki yg tak bertanggungjwb..lelaki yg memakai subang di hidung dan bibir..adoiiii...scary ok!! tapi saya tak layan r n dia perasan kot..sbb lepas tu dia mintak maaf..pheeewwwhh!! =)

apa2 pun, pengalaman yg menarik g sana..n sgt suka dgn gmbr2 yg diambil =)
waiting for the next trip in about 2months..iA =)

No comments:

Post a Comment