Wednesday, March 30, 2011

Dr

alhamdulillah atas peringatan yang diberi olehNya.. Allah maha mengetahui segala isi hati.. lalu ditegur mengikut caraNya.. alhamdulillah Allah masih mahu menegur saya.. Allah masih mahu saya kembali kpdNya.. alhamdulillah.. terima kasih Allah atas pengawasanMu..


-//-

sudah lbh seminggu kereta kancil mama menjadi pinjaman buat saya.. semoga ia menjadi alat buat saya utk memberi manfaat kpd org lain.. semoga pahala itu disalurkan kpd mama yg merupakan 'pemilik' kereta itu.. semoga ia menjadi salah satu cara saya berusaha utk berbakti kpd mama saya.. perkenankanlah Allah..ameen..


-//-

'bermasalah' lagi dgn cikgu yg sama hari ni..adeyh..sabar je la sbg cara nak hadapi..kali ni memang bkn salah saya..tapi apa nak wat, Allah yg tentukan segalanya..sabar sabar sabar.. pagi tadi naik sama bas ke hospital dgn batch senior yg nak exam long case..saya lak cuak tgk diorg..sbb tak lama lagi saya akan rasa benda yg sama..scary2!! =( tadi kat ward, discuss kes seorg pakcik yg kena accident dan menyebabkan tulang belakangnya cedera bahagian leher (cervical spine injury)..injury tu menyebabkan kaki dan tgnnya takleh gerak dan tak dpt rasa apa2..dan doctor kata kemungkinan besar takleh baik pulih semula..rasa kesian..lepas ni dia akan terlantar atas katil dlm kebykan masa hidup dia..ada 6 anak..isteri sedang mengandung anak ke7..dan pakcik tu baru berusia 46thn.. dalam saya 'penat' dgn masalah saya, lbh ramai lagi yg jauh lbh dasyat Allah uji..


"Lihatlah orang yg lbh rendah drpdmu dan jgn melihat kepada org yg lbh tinggi. Itulah tembok kukuh supaya kamu tidak menghina pemberian Allah" (riwayat Bukhari)


-//-

tahniah kpd sahabat2 saya yg baru sahaja lulus MD UKM, Dr Saidah Madihah dan Dr Siti Nazihah!!! =) alhamdulillah, happy for ur result.. =)

No comments:

Post a Comment