Monday, February 14, 2011

Kasih Kekasih



kdg2 saya terfikir kenapa manusia sanggup menerima amanah dan tanggungjwb sbg khalifah Bumi?? yg mana makhluk lain tak sanggup dan menolaknya..'saya sgt tak faham kenapa manusia menerimanya'...

sbb saya rasa tnggungjwb tu sgt berat..saya sgt mengkhianati amanah tu dgn dosa2 yg saya dah buat dan saya rasa nak sgt2 'pulangkan' hati dan nyawa saya kpd Dia..buat apa saya hidup kalau menzalimi hak Allah?? saya pun tak tau patut ke saya berfikiran begini..

saya 'jeles' dgn makhluk2 lain mcm binatang,pokok semua..sbb diorg sentiasa mematuhi Allah..ikut sunnatullah yg ditetapkan..sentiasa berzikir kpd Allah...sedangkan saya?? mcm ada 'list dosa tunggu dilaksanakan'..

saya tau manusia tak lari dr wat kesilapan..tapi perlu ke wat dosa je??

saya penat dgn kehidupan dunia ni..
dan saya tak larat dgn apa yg berlaku..

tapi saya tau ni semua adalah ujian dr Allah..
sbb saya mengaku diri saya org beriman..

"Patutkah manusia menyangka bahawa mereka akan dibiarkan dengan hanya berkata: "Kami beriman", sedang mereka tidak diuji (dengan sesuatu cubaan)?Dan demi sesungguhnya! Kami telah menguji orang-orang yang terdahulu daripada mereka, maka (dengan ujian yang demikian), nyata apa yang diketahui Allah tentang orang-orang yang sebenar-benarnya beriman, dan nyata pula apa yang diketahuiNya tentang orang-orang yang berdusta." (Surah Al-Ankabut: 3-4)

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar (ali-Imran:142)

“Dan sungguh, Kami akan benar-benar menguji kamu, sehingga kami mengetahui orang-orang yang benar-benar berjihad dan bersabar di antara kamu; dan akan Kami uji perihal kamu.”(Surah Muhammad:31)

permintaan saya cuma diberikan kekuatan utk menghadapi ujian ini..dan dijauhkan dr sifat putus asa...

p/s:
-post ni tiada kaitan dgn Valentine's day..
-salam maulidurrasul...
-personally saya rasa mengingati org yg disayangi adalah setiap hari, bkn pada special day je tak?? maka, mari sama2 berusaha mengingati Rasulullah dan mengamalkan sunnahnya setiap hari..iA =)

No comments:

Post a Comment