Monday, February 7, 2011

Penampar Free

sob2..
saya dapat penampar free drpd kawan non-muslim saya hari ni =(

kwn: selasa depan cuti..
saya: ohye? kenapa lak cuti?
kwn: prophet's muhammad birthday..
saya: (alamak)
kwn: u should know better than me..
saya: (dush3!!)--->dpt pelempang free

waduh..wat malu saya je sbg muslim tak tau bila nabi Muhammad pnya tarikh kelahiran..wpun saya yakin dia tau sbb tgk jadual cuti, tapi nampak sgt la kan saya tak concern dgn tarikh2 penting dlm kalendar hijrah..=(

"Sesungguhnya Allah dan para malaikat berselawat ke atas Nabi s.a.w. Wahai orang2 beriman hendaklah kamu berselawat ke atas Nabi dan mengucapkan salam kepadanya sebenar2 salam."(Al-Ahzab: 56)
-//-
rabu lepas, on the way balik umah naik bas dgn my fren non muslim, saya ambil kesempatan utk bertanyakan kpdnya hal agama yg dia anuti iaitu kristian..hmm, saya baru tau yg rupa2nya awal2 masa bljr medic ni dia ada join 'usrah' atau nama lainnya cell group dlm kristian..diorg akan bincang la psl bible ni..n bila ckp psl bible ni, alhamdulillah saya diberi keberanian utk bgtau bahawa sbnrnya jews, kristian n Islam asalnya dari Tuhan yg sama iaitu Allah (agama samawi)..cumanya kitorg muslim percayakan kitab bible n taurat yg original pnya..yg skrg pnya dah diubah oleh org..hmmm, kwn saya rileks je bila saya ckp camtu..diam bermakna sbnrnya..saya nampak la dia berfikir sblm dia accept apa yg saya baru ckp..benda2 lain pun saya cuba sampaikan yg mana dia memang sudah tau, mcm syarat poligami dlm Islam, tanda2 kiamat (yg diorg pun turut percaya)..n berusaha utk bersihkan nama nabi Muhammad saw yg berkahwin lbh dr seorg..
tapi takleh blahnya, lepas saya abis ckp je, saya ckp saya nak tdo.. =D sbb dah ngantuk sgt yg ditahan2 lamanya sbb borak psl benda lain sblm tu =)

takpe2, bak kata lecturer/Doctor yg ajar saya, kita kena tidur slps membaca supaya lbh ingat n tak blank..sbb mmg otak berfungsi mcm tu..so, harap2nya, dihadamla dlm kepala kwn saya psl apa yg saya bgtau dia psl Islam..
sbnrnya bagi saya, saya lbh senang utk menyampaikan Islam kpd non muslim drpd muslim sendiri..kenapa ye??adakah salah saya atau salah saya dan mereka?nampak sgt salah saya tetap dlm pilihan jwpn yg ada..=( ntahla, mgkn sbb saya rasa kalau saya ckp psl Islam kpd muslim, saya akan dipandang 'huh?'...dan saya rasa mostly diorg akan tetiba diam..hmm,tapi itu hanyalah andaian saya..

“Sampaikanlah dari ku walaupun hanya satu ayat.”
Hadis Riwayat Ahmad, Bukhari, Tarmidzi

No comments:

Post a Comment