Thursday, February 24, 2011

Peristiwa Malam Itu


saya mempunyai seorang kawan yg saya anggap sbg kawan baik saya..saya kenal dia masa form4..dia lain kelas dr saya tapi saya tak ingat mcm mana saya boleh kenal dia..mgkn sbb dah tinggal kat asrama yg sama kot wpun lain block..

dulu masa awal2 kenal, saya dan dia selalu 'gaduh' main2...=) bkn gaduh mulut atau serius pun..tapi ntah la..saya tak ingat apa peristiwa yg menyebabkan benda tu berlaku..tapi mcm tu lah awal perkenalan kami..

then, masa form 5 saya sama kelas dgn dia..masa tu saya sgt rapat dgn classmates termasuk dia..n saya rasa dia org yg paling dekat dgn hati saya..mgkn sbb dia slalu bercerita problem dia kat saya..dr situ saya jadi rapat dgn dia..


tapi lepas abis bljr kat sekolah, kami diuji dgn perpisahan..dia sambung bljr kat matriks n saya sambung a-level..sejak tu kitorg dah tak contact slalu dan saya mula terasa dgn dia..;)

saya simpan perasaan tu bertahun2 lamanya sampaila satu masa dia tnya saya kat YM..

Dia: tadi, amirah (bkn nama sbnr) bgtau kita yg dia terasa dgn kita sbb dah lama tak contact..
Saya:...........
Dia: kita rasa kita lagi rapat dgn awk berbanding amirah..kita nak tau apa awk rasa..
Saya: (my words are too direct..cannot be mentioned here..=D )

mlm tu, mmg saya luahkan semua yg saya simpan bertahun2..dia kata dia nangis..n mintak maaf byk sgt2 dgn saya n harap keadaan boleh jadi seperti biasa..

lepas peristiwa mlm tu sampai hari ni, mmg saya tak pernah menyesal apa yg saya bgtau dia mlm tu..saya tak lembut hati wpun dia nangis..bkn mksd saya, saya rasa dia deserve rasa semua ni..bkn mcm tu..tapi saya nak dia tau saya dan org lain terasa dgn dia selama ni..n i've learnt from the past..ada masa kita perlu utamakan perasaan sendiri dan bkn menjaga hati org sampai diri sendiri yg sedih..

but alhamdulillah, persahabatan kami masih baik sampai skrg..dia masih kwn baik saya wpun apa yg dah berlaku..wpun saya pernah ckp dgn diri saya, biarlah persahabatan ni 'berakhir' mcm tu je..tak perlu jadi kwn baik lagi..let she follows her path, n i follow my own..tapi mgkn sbb 'once a best friend, forever it will be', so she still have her place in my heart ;) tautan hati itu masih saya rasa.. =)

"Dialah yang memperkuatkan kamu dengan pertolonganNya dengan orang mukmin dan menyatukan hati-hati mereka. Sekiranya kamu membelanjakan semua kekayaan yang ada di bumi, nescaya kamu tidak dapat menyatukn hati-hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatukannya. Sesungguhnya Dia Maha Perkasa Lagi Maha Bijaksana". (Al Anfal:62-63)

Semoga Allah panjangkan persahabatan ini hingga ke syurga..iA..ameen..
gudlak for ur professional exam this coming March..
dan semoga menjadi doktor muslimah yg solehah kelak =)

p/s: teringat pasal ni sbb mendgr lagu 'remember me this way' by Jordan Hill yg saya dedicate kat dia lepas perbualan mlm tu.. =) alhamdulillah, saya tdk lagi simpan apa2 perasaan tak baik kat dia..dan alhamdulillah persahabatan ini masih berterusan dgn baik =)

No comments:

Post a Comment