Friday, January 28, 2011

Escape to KL

salam..
right now in kl, at my auntie's house, using my sister's laptop..=)

nasib baik hari ni jumaat cuti, cuti yg kolej saya kasi sbb mlm semlm punya annual night ramai org dtg..tapi saya tak dtg..=D saya assume je hari jumaat cuti dan so bertolak ke kl khamis tgh hari jemput parents kat LCCT dgn kakak saya..

Vietnam

alhamdulillah, selamat perjalanan pegi dan balik mak ayah saya..dan alhamdulillah ada rezeki saya kat vietnam tu =) mksd saya ada la souvenir2 yg parents saya beli..n yg tak diduganya, barang yg saya cari sblm ni rupanya Allah dah tetapkan ia berada di vietnam dan melalui parents saya ia sampai kat tgn saya..alhamdulillah..


n cerita yg 'suspen'nya ialah masa saya naik komuter nak berhenti kat sg buluh (kakak saya tunggu di situ)..masa saya nak kua dr komuter tetiba teringat psl 'kad pelepas' komuter yg saya simpan dlm purse..kelam kabutnya sbb saya teringat saya letak purse atas riba masa duduk ditutupi oleh beg sandang..cepat2 saya g ke tempat duduk saya dan cari..alhamdulillah, nasib baik ia berada berhampiran kerusi..then, saya pecut lari kua dr komuter memandangkan pintu tu dah berbunyi tanda nak tutup.. =D

sgt bersyukur Allah detikkan dlm hati saya utk teringat psl kad pelepas n kat mana saya letak purse dan juga sempat utk saya berlari kua dr komuter supaya tak terlepas station sg buluh..=)kalau tak jmpa tu jawabnya saya terlepas la station sg buluh..dan kalau tak terdetik hati saya psl kad pelepas, mmg terlepas la purse saya yg berisi pelbagai benda penting dlm komuter tu..alhamdulillah..

kat LCCT surau lak saya terkagum dgn ada seorg ibu ini mengajar anak keciknya utk smyg qasar..n then anak laki dia yg juga masih kecik pun sambil menunggu waktu mgrb masuk, dia memperdgrkan bacaan al-quran nya kepada si ibu..salute ok!! =) tak mcm saya..tunggu punya tunggu, tunggu kosong..tak berisi amal..kalau ye pun takde alquran boleh kot berzikir..hmm, mgkn tu teguran dr Allah juga kot kepada saya yg lalai dan tersgtla lalai..;(

“ Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang terdapat tanda-tanda bagi orang-orang yang berakal, (yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.” (QS.Ali Imraan (3):190-191)

No comments:

Post a Comment