Thursday, January 6, 2011

Siapa gembira dia post blog

salam..
sgt gembira hidup saya sejak semalam.. alhamdulillah =) selepas abis exam posting paed yg tertangguh sbb cuti jumaat lepas..mcm satu beban berat dah lepas.. =D

skrg iA masa saya sgt free selama lbh krg 2.5 bln termasuk cuti sem..tapi semestinya masa lapang itu perlu diisi dgn membaca juga..tanpa buku di tgn, apa maknanya hidup sbg seorg pelajar medic...(takde maknanya..) -_-'

tahap gembira saya sampai saya nak bercerita kat blog ni ye.. =) alhamdulillah.. takde benda nak tulis sbnrnya..cumanya....

nak meluahkan rasa meluat yg dah tak larat dah nak simpan..meluat bila banyaklah sgt post2 berkaitan membuang bayi dan perbuatan sumbang kat home fb saya..haiihhhh...tension ok!!byk post sbbnya saya 'like' group 'jom tutup aurat dan jaga akhlak'...'tension' plak sebab join..=D baru 'sedar' yg masyarakat muslim kat negara ni memang teruk =(

saya tak tau nak tolong mcm mana.. =(
saya harap sgt satu hari nanti diorg yg terlibat akan sedar..amin..n mintak sgt dijauhkan berlaku dlm golongan kaum kerabat saya...amin...

-//-


saya dah pun selesai membaca buku yg saya pinjam dr kwn saya 'travelog haji'..apa nak komen ye??saya bagi markah 7/10...lulus kan?? =D simple la jalan ceritanya tapi bermakna..ada part yg berjaya menyentuh hati saya..wat saya nangis..( saya memang senang nangis..sememeh kan =p )..alhamdulillah.. Allah membuktikan sesiapa pun boleh berubah kpd lbh baik kalau dia mahu dan berusaha ke arah itu..semestinya dgn izinNya..hidayah tu sesiapa pun boleh dpt..

kalau kita tgk org lain, mgkn skrg dia 'tak berapa baik'..tak mustahil akan dtg dia lbh baik dr kita..n kita yg kononnya 'baik' skrg, tak semestinya baik juga masa akan dtg..Allah berkuasa pesongkan hati sesiapa yg Dia kehendaki..haihh, mintak kita dijauhkan drpd hal sedemikian..amin.. =(

ali-imran:8

“Wahai Tuhan kami! janganlah Engkau memesongkan hati Kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada Kami limpah rahmat dari sisiMu; Sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya"

saya doakan penulis akan terus istiqamah atas jalanNya..sbb org seperti dia sgt diperlukan..harap2 anak2nya akan jadi penyambung usaha dakwahnya selepas menerima asuh didikan dr ayah mereka..iA..amin..

-//-

nak share satu hadith yg saya baru je baca dr fb drpd 'hadith of the day'..

Narrated Abu Huraira: The Prophet (peace be upon him) said, "Religion is very easy and whoever overburdens himself in his religion will not be able to continue in that way. So you should not be extremists, but try to be near to perfection and receive the good tidings that you will be rewarded; and gain strength by worshipping in the mornings, the nights." [Bukhari Volume 1, Book 2, Number 38]

wallahu a'lam..

2 comments:

  1. awk perlu menghargai kehadiran air mata itu...
    kalo da jd mcm kite... kdg2 kite sedih amat sgt... tapi air mata x keluar... jd kite jd sgt tertekan..huhu :(

    ReplyDelete
  2. salam..
    takpe, Allah tau isi hati awk..
    penyesalan yg baik tu ialah bila ia diikuti dgn pembaikan diri baik dr segi amalan mahupun akhlak..harap kita ssama2 dlm pemeliharaanNya..amin..

    ReplyDelete